AŞK VE GURUR VE ÖNYARGI



‘’GERÇEKTEN TEŞVİK EDİLMEDEN AŞIK OLABİLECEK CESARETE ÇOK AZIMIZ SAHİBİZ.’’

Aşk Ve Gurur filmini çok uzun zamandır izlemek istiyordum.

Bir kaç kez izlemek için niyetlensem de bir şekilde filmin sonuna gelip izleyememiştim.



En son kızlarla izleme girişimimizde yalan olunca artık çabalamayı bıraktım.


Ama dün gece sevgili dostumla her zamanki kahve keyfimizi yaparken konumuz bir anda bu filme geldi.

Ve onun beğenisine de güvenerek, gerekli ortamı sağlayıp,çıkan tüm olumsuzlukları da saf dışı ederek filmi nihayet izledim.
Ve elbette ki çok çok çok  beğendim.
Filmi izlemeden önce dostumla sohbet ederken bana filmde mutlaka kendinle ilgili bir şeyler bulacaksın demişti.

Beni en iyi tanıyan sevgili dost tabi ki bu söylediğinde de haklıydı.

O yüzden filmin kalitesinden,güzelliğinden vs. bunlardan değil de daha çok bana ne düşündürdüğünden bahsetmek istiyorum.

Film; Jane Austen’ın Gurur Ve Önyargı isimli romanının film versiyonu.

Farklı yayınlardan çıkan baskıları olduğu için kimi kaynakta ismi Gurur Ve Önyargı, kimi kaynaklarda ise Aşk Ve Gurur olarak çevrilmiş.

Bence yalnızca Gurur bile olabilirdi.

Pek Sevgili dostuma göre ise kesinlikle Aşk Ve Önyargı.

Roman ya da film, en özet hali ile; gerçek aşkın soyluluktan ve paradan daha önemli olduğunu düşünen iki insanın aşk serüvenini anlatıyor. 
Ve elbette ki ne kadar gururlu olursak olalım mutlaka kazananın aşk olduğunuda bize güzel bir süprizle gösteriyor.

Tüm bu noktaya göre film sürpriz bir son ile biten dramatik bir aşk hikayesi gibi gözüksede aslına bakarsınız mevzu zannettiğimizden biraz daha derin.

İlk defa bir filmi izlerken not aldım.

Filmdeki tüm cümlelerin altını çizerek izledim diyebilirim.

İlk defa kendimi bir film  karakterinin yerinde düşünerek izledim .

Aşk oyununda yaptığım o koca aptallıkları gördüm bir anda.

Aslında hep şunu beklediğimiz için kaybediyoruz bence;

Duygusal şeyler hissettiğimiz birinin bizim utangaç tavırlarımızı anlamasını ,anlayıp bize karşı hissettiği ya da hissedemeyeceği duygularını açmasını istiyoruz.

Üstelikte bunu ondan hemen bekliyoruz.

Ne kadar da aptalca.

Gerçi herkes aşık oyununda biraz aptaldır,aptallaşır.

Ama biz yine de kendimize ördüğümüz o çetin duvarları asla aşamıyoruz.

Seviyorsak seviyoruz diyemiyoruz,bu duyguyu paylaşmaktan korkuyoruz .

Ya da hemen o aptal gururumuza yenik düşüp,daha güçlü gözükebilmek için rest çekiyoruz.

Bu duyguları bugüne dek hiç gurur duygusu altında toplamamıştım.

Ama bu kendi kendimize büyüttüğümüz ve gerçekten bize hiçbir fayda sağlamayan aptal bir gururdan başka bir şey değil.

Ya da önyargı .

‘’Böyle yaptı kesin başka bir şey var’’ ya da ‘’ zaten benim gibi hissetseydi böyle davranmazdı.’’

Zan.

Bu duygunun da canı cehenneme.

Bizi tüketen şeyler,yine bizim dürtülerimizle ortaya çıkan duygular aslında.

Oysa kalp kırıklığı bile aslında bize düşünecek,ölçüp biçecek bir şeyler verir bu hayatta.

Ve bizde her defasında bu yüzden gidip kalbimizi kıracak birini buluruz.

O halde gideyim de kalbimi yeniden tuzla buz edecek birini bulayım bende ツ

Belki bu sefer o aptal gururu yenmeyi başarabilirim.

Sizlere İyi seyirler,Keyifli Okumalar ..



        

Yorumlar

  1. Film ve anlatışınız gayet güzel.
    www.ehlibilgi.com

    YanıtlaSil
  2. Filmini de çok seviyorum kitabını da. Yerinde bir tavsiye olmuş. :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Öyle bir şeyle karşılaştım ki... Belki ilerde bahsi geçer, İngiliz edebiyatı ile yakınlığım derin. Hele de Jane Austeen ile. Bu romanın yeri bende başkadır :))) Filmini de severim. Türkçe dizi uyarlamasını da. Görmekten çok sevindiğim bir paylaşım oldu. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar hoş.Çok mutlu oldum.Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar