2016'NIN EN BEĞENDİĞİM FİLMLERİ

Yine bir gün ben buraları inanılmaz boşlamışım falan. Ben galiba bu blogu biraz fazla sallamaya başladım. Tamam biraz değil ben blogumu baya baya sallıyorum. Ve inanılmaz rahatsız oluyorum bu durumdan. Ama tam hadi bir şeyler yazayım dediğim her an gerçekten bambaşka uğraşlar çıkıyor. O yüzden hemen vazgeçmeden post’umu yazıyorum.

Size bugün uzun zamandır yazmak istediğim bir yazı yazacağım inşallah.

Her ne kadar film izlemeye fırsat bulamasam da böyle kıyıdan köşeden kaçak göcek izlediğim birkaç film önerisinde bulunacağım.. Acı ama 2016 yılı film adına benim için pekte verimli geçmedi. O yüzden yinede izleyip de aklımda en çok kalan ve en çok beğendiğim filmleri sizlerle paylaşacağım.

O halde başlayalım..





FİLM: GRİMSBY KARDEŞLER
TÜR: AKSİYON
YÖNETMEN: LOUİS LETERRİER
OYUNCULAR:  SACHA BARON COHEN, MARK STRONG, REBEL WİLSON 


Bu filmi anlatmak için uzun uzun giriş cümleleri aramadım mesela. Hani ne kadar başarılı siz anlayın. Şöyle söylemeliyim ki hayatımda izlediğim en eğlenceli filmdi. 

Ve aynı zamanda da kimi sahnelerinde gözlerimin dolduğunu da es geçmemeliyim. 2016 yapımı Grimsby Kardeşler, isminden de anlaşılacağı üzerine iki erkek kardeşin hayat hikayesini anlatan ve bir şekilde hayatlarını korkunç gibi gözüken bir noktada yeniden birleştirip, eğlenceli bir yapıta dönüştüren muhteşem bir film.

Afişine aldanmayacak kadar eğlenceli olan bu filmin bazı sahneleri baştan söylemeliyim ki hoşunuza gitmeyebilir. Ama bence kesinlikle izlenesi, harika bir film...



FİLM: İFTARLIK GAZOZ
TÜR: KOMEDİ,DRAM
YÖNETMEN: YÜKSEL AKSU
OYUNCULAR:  CEM YILMAZ, BERAT EFE PARLAR

Çok başarılı bulmasam da yine de büyük bir keyifle izlemeye başladığım, Cem Yılmaz'ın oyunculuğunu ilk kez bu kadar ciddiyetle seyrettiğim İftarlık Gazoz, sonunu boşlukta bırakmasaydı çok daha başarılı olabilirdi.

Filmleri severek takip ettiğim Yüksel Aksu'nun giriş ve gelişme bölümünde sunduğu akıcı ve duygusal hikaye malesef ki sonunu net ve anlamsız bir şekilde bir şekilde bitiriyor. Ama tüm bunlara rağmen hikayenın işleyişi oldukça başarılı.

Özellikle Adem rolundeki küçük oyuncu Berat Efe Parlar'ın performansı gerçekten etkileyiciydi.



FİLM: HAYAT IŞIĞIM
TÜR: DRAM
YÖNETMEN: DEREK CİANFRANCE
OYUNCULAR:  MİCHAEL FASSBENDER, ALİCİA VİKANDER, RACHEL WEİSZ


Tamamen bir gece yarısı can sıkıntısından tesadüf eseri denk geldiğim ve bittiğinde hüngür hüngür ağladığım Hayat Işığım, tek kelimeyle muhteşemdi. 

Vicdan ana temasında sevgiyle örülmüş bir aşk hikayesini anlatan film, aynı zamanda hayattan tüm beklentisini kaybetmiş iki insanın birbirine sımsıkı sarılış hikayesini de gözler önüne seriyor. 

Ancak vicdan örgüsü hikayeyi öyle bir sarıyor ki, acaba aynı durumda ben olsam ne yapardım? sorusunu ve karmaşık cevaplarını sizlere düşündürmeye başlıyor. İzlerken büyük bir keyif aldığım, dramanın dibine vuran bu filmi mutlaka seyretmelisiniz..


FİLM: SENNA
TÜR: DRAM
YÖNETMEN: ASİF KAPADİA
OYUNCULAR: ALAİN PROST


'AMY' adlı biyografi dalındaki belgesel filmiyle gönlümü fetheden yönetmen Asif Kapadia'nın yine bayılarak izlediğim biyografi tadındaki filmi 'Senna', 34 yaşında hayatını kaybeden Formula 1 yarışçısı Ayrton Senna'nın kariyeriden başlayarak tüm hayat hikayesini ele alıyor.

Oldukça başarılı bir şekilde ele alınan hikayeyi büyük bir keyifle izledim. Belgesel tadındaki bu filmlerine büyük hayranlık duyduğum Kapadia'nın umarım daha çok ekmeğini yeriz...


Yorumlar

Popüler Yayınlar