RENGİ GÖREN ADAM İLE RENGİ GİYEN KADININ HİKÂYESİ





Uykusuz ama bir o kadara da eğlenceli bir gecenin sabahında artık direnemeyip kendımı sere serpe yatağıma 

atıyorum.

Emelim tüm gün uyuyup haftanın bütün yorgunluğunu çıkarmak. 
Biraz uyumuşum 
Telefonum çaldı. 
Duymamak için elimden geleni yaptım.Ama öyle ısrarla çalıyor ki.. 
Hemen açtım karşıdaki ses muhabbetını en sevdiğim eril kişisi:Fotoğraf hocam. 
Hemen Sanat Evi’ne gelmemi istiyordu.Aylar önce tanıştığımız ressam bır hanımefendı tekrar Türkiye’ye gelmiş.Duyar duymaz hazırlanıp çıktım.Sanat Evi’ne geldim. 
Muhabbet ortamımız enfes.. 
Ne zaman benı tanımayan bırıyle konuşma,derdimi anlatma isteği duysam kendımı burada buluyorum.Bana cok ayrı bır huzur veriyor. 
Muhabbetımız fotoğraf,resim ve şiir üçgeni içerisinde ilerlerken Sofia birden Frida Kahlo’nun hıkayesini anlatmaya başladı.Onun en buyuk hayalı de Frida gibi harika Otoportreler yapmak. 
Frida; büyük bir kaza geçirdi diye anlatmaya başladı Sofia. 
Hemen dönüp hayır büyük bir kaza değil Sofia,Frida iki büyük kaza geçirdi dedim. 
Frida’nın o büyük aşkı Diego’ya yazdığı mektupların birinde şöyle diyordu : 

‘’İki büyük kaza geçirdim Diego, 
Tramvay ve sen. 
En kötüsü sendin 
En yıkıcı olanı da sendin..'' 

Sofia gülümsedi . 

Evet Frida’nın başına gelen en büyük kaza Diego. 
Ama biliyormusun Frida;Diego’yu severek aslında intiharı seçmişti. 
Sonra devam etti. 


Frida dedi :Rengi giyen kadın 
Diego ise :Rengi gören adam
Frida daha 18 ‘likken bir tramvay kazası geçiriyor ve yatağa hapsoluyor.Yatağa hapsoldukça kendıne orada bambaşka bir dünya kuruyor.Annesinin yatağının başına astığı aynalar sayesınde otoportreler yapmaya başlıyor 
İlk Otoportresi ‘’Kadife Elbiseli Otoportre’’. 
Çünkü kadife en çok ona yakışıyor. 
Gönlünü kendi gibi ressam olan Diegoya kaptırıyor. 
Frida biseksüel,Diego ise çapkın mı çapkın. 
Evleniyorlar. 
Onların aşkı fil ile güvercinin aşkı diye adlandırılıyor. 
Fil ile Güvercin birbirine deli gibi aşık ama ilişkileri süregelen bir bunalımın içerisinde. 
Defalarca birbirlerini aldatıyorlar,ayrılıyorlar.Hatta Diego, Kahlo’nun ablasıyla bıle bırlıkte oluyor. 
Frida intihara kalkışıyor,saçlarını kestiriyor,bunalım hallerı geçmek bilmiyor. 
Kazanın verdiği acılardan cok daha buyuk bır acı verıyor ona Diego. 
Ama sonuç itibariyle birbirlerinden asla vazgeçemiyorlar. 
Frida, kaza sonucu yumurtalıklarını cok buyuk bır zarar gördüğü için doğum yapamıyor. 
Ama iki kere hamile kalıyor. 
Portreleri hiç doğuramadığı çocuklarına ithaf ediyor 
Acıları öyle derin,öyle katlanılmaz bır hal alıyor kı o tum bu bedensel acıların ıcınde bıle Diegoyu sevmekten hıc vazgeçmiyor. 
Ama artık bir gün bu acılara dayanamıyor.Kahlo,ölüyor.. 
Hikaye bitiyor ama etkisi hala sürüyor. 
Frida modern çağın hala en ulaşılmaz ıkonu. 
Kahloism akımı,Frida moda akımı bunları doğrular ölçüde. 
O tüm resimlerini,düşüncelerini,hatta tüm bedenını yalnızca sevdiği adama Diego’suna bağışlıyor. 
Fil ile Güvercin çektikleri tüm acılardan evrensel olarak kurtuluyor. 
Ama esasında Frida Diegosu’dan ölmeden öncesinde vazgeçiyor. 
Sebeplerini,sonuçlarını,acılarını ona her fırsatta yazdığı mektuplarında anlatıyor. 

DİEGO’YA ITHAFEN: 

Senden niye vazgeçtim Diego! 
Kötü günümde yanımda olmadığın zaman vazgeçtim. 
Canın sıkıldığında benimle paylaşmadığını, kırılacak veya tedirgin olacak olsam bile düşüncelerini açıkça söylemediğini anladığım zaman vazgeçtim. 
Bana yalan söylediğini anladığım zaman vazgeçtim. 
Gözlerime baktığında kalbinle bakmadığını ve bana hala söylemediğin şeyler olduğunu hissettiğimde vazgeçtim. 
Her sabah benimle uyanmak istemediğini, geleceğimizin hiçbir yere gitmediğini anladığım zaman vazgeçtim. 
Düşüncelerime ve değerlerime değer vermediğin için vazgeçtim. 
Ağrılarımı dindirecek sıcak sevgiyi bana vermediğinde vazgeçtim 
Sadece kendi mutluluğunu ve geleceğini düşünerek beni hiçe saydığın için vazgeçtim. 
Tablolarımda artık kendimi mutlu çizemediğim ve tek neden “sen” olduğun için vazgeçtim. 
Bencil olduğun için vazgeçtim. 
Bunlardan sadece bir tanesi senden vazgeçmem için yeterli değildi, çünkü sevgim yüceydi. 
Ama hepsini düşündüğümde senin benden çoktan vazgeçtiğini anladım. 
Bu yüzden ben de senden vazgeçtim. 


FRİDA KAHLO 



Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar