OLAĞAN ŞÜPHELİLER / THE USUAL SUSPECTS

Yoğun geçen haftasonunun tembelliği üzerime öyle bir çöktü ki bugun.

Öğlen vakti zor bela ayıldım ve bir işim olduğunu hatırlayarak hemen işyerine ışınladım kendimi.
Cumartesi gecesi 48 saat süren uykusuzluk maceramın içerisine iki film sıkıştırmıştım.
Bari onları önereyim de kökten işsiz gibi hissetmeyeyim dedim.
İnanın filmleri izleyince iyi yapmışsın diyeceksiniz :)
Ayrı ayrı postlardansa tek post'ta bu işi hallediyorum
Size kolaylık olsun diye yoksa asla ve kat'a üşendiğimden falan değil. :)


FİLM : CHEF (ŞEF)

TÜR: KOMEDİ

YÖNETMEN : JON FAVREAU

OYUNCULAR : JON FAVREAU,JOHN LEGUİZAMO,SCARLETT JOHANSSON,BOBBY CANNAVALE

Aslında bu filmi Bradley Cooper'ın geçen Ekim ayında vizyona giren filmi Burnt (Çok Pişmiş) filmini izleyecekken buldum.

Yorumlarda Chef filmini izlemeden bu filmi izlemeyin gibi saçma yorumlar vardı bende uykusuzluğun verdiği düşünememe hali ile Burnt filminden vazgeçip Chef filmini izledim.

Ama film bana baya baya Eleanor Moran'ın Mutfakta Aşk Kokusu Var kitabının uyarlaması gibi geldi

Kitabı geçen yıl iş arkadaşım hediye etmişti.

Güzeldi de beğendim .

Ama nedense filmi öle aman aman sevemedim.

Carl adındaki bir aşçının aldığı bir eleştiri yüzünden kendini keşfetmesini anlatan orta karar bir film.

Sevgili Bradley'e haksızlık yaptığım içün de beğenmemişim olabilirim.

En kısa sürede de Brunt filmini izleyeceğim inşallah.

Aranızda izleyenler varsa benimle fikirlerini paylaşabilir.


FİLM:OLAĞAN ŞÜPHELİLER (THE USUAL SUSPECTS)

TÜR: POLİSİYE / GERİLİM

YÖNETMEN : BRYAN SİNGER

OYUNCULAR : CHAZZ PALMİNTERİ,KEVİN SPACEY,GABRİEL BYRNE

Ve gecenin ikinci filmi hatta bence gecenin değil hayatımın filmi : OLAĞAN ŞÜPHELİLER.

Bu filmi yıllardır film sitelerinde görüyordum.

Ama kara tarz filmleri çok sevmediğim için pek yanaşmıyordum.

İzleyince anladım ki yine izlemekte çok geç kaldığım filmlerden biri imiş.

Film neo-noir yani kara film dediğimiz tarzda bir film .

Ama inanılmaz ötesi bir son sahne ile beni resmen yerimden fırlattı.

O 48 saatlik uykusuzluk falan gitti ,uçtu.

Filmin başları önce bana çok karışık geldi, anlamlandıramadığım yerler oldu bazen sıkıldım bile. 
Ama bir süreden sonra o ambiyans yerini meraka bıraktı. 

Çok dikkatli izlenmesi gerekiyor hatta 2. kez izlenildiğinde daha çok zevk alınacağından eminim. 

Oyunculara hiç dikkat etmemiştim, film boyunca ben bu Fred'i birine benzetiyorum diye söylendim meğer benzettiğim adamın ta kendisiymiş. 

Bu da benim ayıbım olsun. 

Kevin Spacey'nin oyunculuğuna zaten diyecek yok. 

Ayrıca düşük bütçeli filmlerin başarıları ve kültleşmesi, Olağan Şüpheliler'e de yaramış ve Olağan Şüpheliler tarihin kült yapımları arasına adını yazdırmış.

İzledikçe parçaların yavaş yavaş yapboz'u oluşturduğunu göreceksiniz, söz konusu "son" parça da yapboza eklenince, göreceğiniz manzaraya kendinizi bırakın. 

Filmin son sahnesi, Se7en,Eliza Gravesve Esaretin Bedeli ile birlikte gördüğüm en şaşırtıcı son sahnesiydi ve ters köşeye insanı öyle bir kapaklıyor ki, insan inanamıyor. 

Sınırsız bir kurgu, olağandışı bir senaryonun ortaya çıkardığı nefis bir gizem."

Filmle ilgili daha fazla spoiler vermek istemiyorum o yüzden 

İzleyin izlettirin efenim :)



Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. resmen şok etkisi yaptı,hemen hemen hemen izlemelisin :)

      Sil
  2. olağan şüphelileri merak ettim, ben de erteliyordum hep :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. İzledikten sonra ertelendiğini pişman olacaksın 😊😉😄

      Sil

Yorum Gönderme

Popüler Yayınlar