ACITIYORSUNUZ HANIMLAR,ÇOK ACITIYORSUNUZ

Şiir;en sevdiğim,en halimden anlayan,bazen kapandı zannettiğim yaraları bir mısrayla kan revan içerisine sokan,iyice kanatan,ağlatan ve yinede tüm bu duygulara rağmen beni en iyi yansıtan şey..

Yaralarımı büyüttükçe büyüten en sevdiğim kadın şairleri anlatmak istedim bugün sizlere.

Keyifli Okumalar ..


1.GÜLTEN AKIN





Fazıl Hüsnü Dağlarca'nın vefatından sonra "Yaşayan En Büyük Türk Şairi" olarak gösterilen Şair,avukat,öğretmen.
Cumhuriyet Döneminin en önemli kadın şairlerinden biri.
Bir çok şiiri bestelenmiş ve özellikle kadın ve toplum üzerine de kısa tiyatro metinleri yazmıştır.

*
Beni sorarsan
Kış işte
Kalbin elem günleri geldi
Dünya evlere çekildi, içlere
Sarı yaseminle gül arasında
Dağların mor baharıyla
Sis arasında
Denizle göl arasında
Yanımda kediler, kuşlar
Fikrimden dolaşıyorum
Hiçbir iktidarı sevmesem de
Sobanın iktidarında
Çarpışa çarpışa nasılsa
Büyüyebilen kızlar
Uslu, sakin, ölümü bekliyorlar
Yaşlılık
Dev mi oldular, başkaları
Üstüne üstüne gelip korkusuz
Güçlerini deniyorlar



Sezen Aksu tarafından bestelenmiş Gülten Akın şiiri / Deli Kızın Türküsü



2.DİDEM MADAK


İzmir dogumlu hukuk mezunu Türk şairi.
Kalbimizin sol tarafına şiirler yazan,hayatını bir kelebekle takas edip buralardan erkenden giden kadın.
Yeni nesil sairler arasinda en en en en sevdiğim.
Şiirlerini Ölüm, anne, kuşlar, sevgi, aşk, yalnızlık teması üzerine yazmıştır
Bu da en sevdiğim şiiri olan Ah'lar Ağacı şiirinden bir bölüm..

*
Bir zamanlar kendimi
Bulunmaz Hint kumaşı sanmıştım.
Kaç metredir benim yokluğum?
Benden daha çok var sanmıştım.
Benim yokluğumdan dünyaya
Bir elbise çıkar sanmıştım.
Dünyanın çıplaklığına bakmaya utanmadan
Sonunda ben de alıştım.
Ah...dedim sonra,
Ah!


Didem Madak'ın 3 tane şiir kitabı yayınlanmıştır.


3.LALE MÜLDÜR


Türk şair,deneme ve roman yazarı.
Divanü lügat-it-Türk isimli kitabı Fransız bir Türkolog tarafından Fransızca'ya çevrilmiştir. Halen Şairin, New York'ta yayımlanacak bir şiir kitabının çevirisi devam etmekte ve şiirlerinin bir kısmı yabancı dillere çevrilmektedir.

*
seni sevmeyi öğreneceğim
daha önceki zamanlarda yaptığım gibi
...
diyorlar ki ikimiz yapamayız
arada çok engeller var diyorlar
ama ben biliyorum ki
sen 'gidelim' deyince
seni takip etmek için hazır olacağım
ikimiz yan yana gelince
çok güçlü oluyoruz
onların korktuğu aşkımız değil gücümüz
çünkü aşk baştançıkarıcı ve
tehlikeli bir oyundur


4.BİRHAN KESKİN 


Gülten Akın'ın ardından Altın Portakal Şiir ödülünü alan ikinci kadın şairdir.
91 yılından beri toplamda 5 şiir kitabı yayınlamıştır.
26 Şubat 2016 'da yeni şiir kitabı Fakir Kene adlı eserini yayınlamıştır.
Kitaptan alıntı bir bölüm ..

*
“Sana buraya bazı şeyler koyuyorum. 
Yol boyunca aklında olsun. 
Lazım olursa açar okursun. 
Olmazsa da olsun, bir zararı yok burada dursun.
Şuraya bir cümle koydum. 
Bırak, acımızı birileri duysun. 
Hem zaten şiir niye var? 
Dünyanın acısını başkaları da duysun!
Acı mıhlanıp bir kalpte durmasın. 
Ortada dursun. 
Olur ya biri eline alır okşar, biri alnından öper. 
Az unutursun.
Buraya tabiatı koydum. 
Ağaçları, suyu, ovayı, dağı. 
Onlar bizim kardeşimiz, çok canın sıkılırsa arada onlarla konuşursun.
Buraya, küçük mutlu güneşler koydum. 
Günlerimiz karanlık ve çok soğuyor bazı akşamlar, ısınırsın.
Buraya, bir inanç bir inat koydum.
Tut ki unuttun, tekrar bak, o inat neyse sen osun.
Buraya yolun yokuşunu koydum. 
Bildiğim için yokuşu. 
Zorlanırsa nefesin, unutma, ciğer kendini en çabuk onaran organ, valla bak, aklında bulunsun.
Buraya umutlu günler koydum.
Şimdilik uzak gibi görünüyor, ama kimbilir, birazdan uzanıp dokunursun.
Buraya bir ayna koydum arada önüne geç bak; sen şahane bir okursun.
Mesai saatlerinde çaktırmadan şiir okursun. 
N’olcak ki, bırak patronlar seni kovsun!
Burada bir tutam sabır var. 
Kendiminkinden kopardım bir parça, (bende çok boldur) lazım oldukça ya sabır ya sabır, dokunursun.
Burada güzel çaylar var. 
Bu aralar senin için çok önemli. 
Bitki çayları, kış çayları, şuruplar, kompostolar. 
Demlersin, maksat midene dostluk olsun.
Şuraya Youtube’dan müzikler, Bach dinle filan, koydum. 
Ama müzik konusunda sen benden daha iyisin, koklayıp buluyorsun.
Buraya bir silkintiotu koydum. 
Kırk dert bir arada canına yandığım, kırkına birden deva olsun.


5.BEJAN MATUR


Hukuk mezunu,Kürt kökenli Türk şair ve yazar.
Bir dönem gazetelerde dil,alevilik,kürt sorunu gibi çeşitli konular hakkında yorum yazıları yazmıştır.
Kendine has tarzı ve üslubuyla bir çok alanda eserleri bulunmaktadır.

*
O gece ölebilirdim seninle 
Karanlık ormanda ilerleyen suda 
Suya düşen ay ve seslerle. 
Ormanın fısıltısı 
Birleşirken sonsuzlukla 
Dedim bak, kimse yok 
Bu yolun ölüme dönen kıvrımında. 
Karanlık çağırıyor bizi 
İstek yürüyor göcdelerimize 
Ölelim bu demirden kayıkta. Ölelim. 
Biz sanıyorduk ki, 
Bir yaradılış varsa aşkadır 
Ne hata. 
Sonsuzluğaymış meğer 
Sonsuzluğun koyu yapışkanlığına 
Herkes sussun 
Boşluktaki dilsiz yıldızların körlüğü gibi 
Dursun her şey yatağımda. 
Ben neye ağlayacağımı bilirim 
Hangi tenin beni öldürmeye yeteceğini. 
Bu son 
Artık uykusundayım herkesin 
Yaradılışı değilse de 
Yokoluşu gördüm. 




        

Yorumlar

  1. çok güzel bir yazı olmuş... şiir okumayı beceremedim şimdiye kadar ama yeniden denemek istiyorum, orda burda rastgeldikçe okuduğum didem madak şiirleri çok etkiledi beni özellikle, ondan başlamayı düşünüyorum...bejan matur u da ilk kez duydum, buraya yazdığınız şiiri de çok etkileyici...teşekkürler, emeğinize sağlık...

    YanıtlayınSil
  2. Rica ediyorum ..
    Didem Madak şiirleri gerçekten çok etkileyicidir.
    Özellikle Pulbiber Mahallesi şiir kitabını okumanı isterim.
    Bol şiirli günler ,keyifli okumalar :)

    YanıtlayınSil

Yorum Gönderme

Popüler Yayınlar